Σαν από καιρό έτοιμοι φαίνεται πως είναι στο Πολεμικό Ναυτικό, ώστε ν’ αντιμετωπίσουν το ενδεχόμενο μιας σοβαρής τουρκικής πρόκλησης εντός της Ελληνικής υφαλοκρηπίδας. Το σχέδιο ανάσχεσης είναι μια καλά δοκιμασμένη επιχειρησιακή συνταγή, με ισχυρή παρουσία εκεί που θα χρειαστεί την κατάλληλη στιγμή.
Κανείς δεν πρέπει να αγνοεί στο πολύ πρόσφατο παρελθόν το θαλάσσιο τείχος που όρθωσαν οι Ελληνικές φρεγάτες μπροστά από το ερευνητικό πλοίο Barbaros, όταν επιχείρησε ν’ απλώσει καλώδια για να ξεκινήσει έρευνες κι έκανε ο καπετάνιος το λάθος να εισέλθει εντός της Ελληνικής υφαλοκρηπίδας. Η αναχαίτιση του Barbaros από την Ελληνική υφαλοκρηπίδα
Υπάρχουν πολλές πληροφορίες για το τι έπραξαν εκείνες τις ημέρες τα πληρώματα των Ελληνικών φρεγατών: του «Νικηφόρου Φωκά», της φρεγάτας «Ψαρά» και της φρεγάτας «Σπέτσαι», της φρεγάτας «Σαλαμίς».
Το Barbaros κινούνταν σε κλειστό σχηματισμό με συνοδεία τουρκικών πολεμικών. Δεν ήταν λίγες οι φορές που η αναχαίτισή τους απαιτούσε δραστικές, «θαλασσινές» επιδέξιες κινήσεις που μόνο όσοι έχουν την δύσκολη εκπαίδευση και τριβή με το υγρό στοιχείο είναι ικανοί να πράξουν. Αυτές τις κινήσεις τις έκαναν τα Ελληνικά πληρώματα, το «τζαρτζάρισμα» ήταν σκληρό σε πολλές περιπτώσεις και το αποτέλεσμα ήταν χωρίς «ν’ ανοίξει ρουθούνι», οι προκλήσεις των γειτόνων μας να πιάνουν πάτο… Να θυμίσουμε κάτι πολύ σημαντικό: ότι τα όσα έγιναν με το Barbaros, ήταν η πρώτη φορά που Ελληνικό πλοίο έδωσε το παρόν οριοθετώντας κατά κάποιον τρόπο μέρος της Ελληνικής υφαλοκρηπίδας στην Αν. Μεσόγειο.
Οι επίσημες δηλώσεις δείχνουν το σχέδιο αποτροπής
Αυτές τις ώρες, τουλάχιστον σύμφωνα με τα όσα διατείνεται ο Τούρκος υπουργός ενέργειας Φατίχ Ντονμέζ, το δεύτερο γεωτρύπανο θ’ αποπλεύσει. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την ενεργοποίηση των πλέον ειδικών καθώς η πολιτική, η στρατιωτική ηγεσία και επιτελείς του Ελληνικού πενταγώνου, θέλουν την πρώτη πληροφορία η οποία είναι αρκετή για να ενεργοποιηθεί το απαιτητικό σχέδιο.
Στόχος της ηγεσίας είναι να μην φτάσει ποτέ το γεωτρύπανο- εφόσον υπάρξει κίνηση προς το νοτιοανατολικότερο άκρο της Ελληνικής επικράτειας, ούτε καν στην λεπτή κόκκινη γραμμή και να σταθεί εκεί. Το Ελληνικό μήνυμα είναι συγκεκριμένο, κι αυτό είναι πως δεν θα περιμένουν το Γιαβούζ να φτάσει σ’ αυτή την γραμμή για να ξεκινήσουν στη συνέχεια οι μονάδες επιφανείας. Άρα ο απόπλους και ο πλους του Γιαβούζ καταλαβαίνουμε ότι δεν θα είναι μια τυπική παρακολούθηση. Με εύσχημους τρόπους, τις τελευταίες ημέρες ακούμε από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα και από τον υπουργό Εθνικής Άμυνας, Ευάγγελο Αποστολάκη ν’ αφήνουν να εννοηθεί πως το επιχειρησιακό σχέδιο αντιμετώπισης μιας τέτοιας σοβαρής τουρκικής πρόκλησης που θα προσπαθήσει να δημιουργήσει τετελεσμένα εντός της Ελληνικής υφαλοκρηπίδας, είναι έτοιμο και όπως όλα δείχνουν έχει πάρει και την έγκριση.
https://hellasjournal.com/2019/06/i-petychimeni-syntagi-kata-toy-barbaros-meros-toy-schedioy-stamatiste-to-geotrypano/
Ε.Θ.
Κανείς δεν πρέπει να αγνοεί στο πολύ πρόσφατο παρελθόν το θαλάσσιο τείχος που όρθωσαν οι Ελληνικές φρεγάτες μπροστά από το ερευνητικό πλοίο Barbaros, όταν επιχείρησε ν’ απλώσει καλώδια για να ξεκινήσει έρευνες κι έκανε ο καπετάνιος το λάθος να εισέλθει εντός της Ελληνικής υφαλοκρηπίδας. Η αναχαίτιση του Barbaros από την Ελληνική υφαλοκρηπίδα
Υπάρχουν πολλές πληροφορίες για το τι έπραξαν εκείνες τις ημέρες τα πληρώματα των Ελληνικών φρεγατών: του «Νικηφόρου Φωκά», της φρεγάτας «Ψαρά» και της φρεγάτας «Σπέτσαι», της φρεγάτας «Σαλαμίς».
Το Barbaros κινούνταν σε κλειστό σχηματισμό με συνοδεία τουρκικών πολεμικών. Δεν ήταν λίγες οι φορές που η αναχαίτισή τους απαιτούσε δραστικές, «θαλασσινές» επιδέξιες κινήσεις που μόνο όσοι έχουν την δύσκολη εκπαίδευση και τριβή με το υγρό στοιχείο είναι ικανοί να πράξουν. Αυτές τις κινήσεις τις έκαναν τα Ελληνικά πληρώματα, το «τζαρτζάρισμα» ήταν σκληρό σε πολλές περιπτώσεις και το αποτέλεσμα ήταν χωρίς «ν’ ανοίξει ρουθούνι», οι προκλήσεις των γειτόνων μας να πιάνουν πάτο… Να θυμίσουμε κάτι πολύ σημαντικό: ότι τα όσα έγιναν με το Barbaros, ήταν η πρώτη φορά που Ελληνικό πλοίο έδωσε το παρόν οριοθετώντας κατά κάποιον τρόπο μέρος της Ελληνικής υφαλοκρηπίδας στην Αν. Μεσόγειο.
Οι επίσημες δηλώσεις δείχνουν το σχέδιο αποτροπής
Αυτές τις ώρες, τουλάχιστον σύμφωνα με τα όσα διατείνεται ο Τούρκος υπουργός ενέργειας Φατίχ Ντονμέζ, το δεύτερο γεωτρύπανο θ’ αποπλεύσει. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την ενεργοποίηση των πλέον ειδικών καθώς η πολιτική, η στρατιωτική ηγεσία και επιτελείς του Ελληνικού πενταγώνου, θέλουν την πρώτη πληροφορία η οποία είναι αρκετή για να ενεργοποιηθεί το απαιτητικό σχέδιο.
Στόχος της ηγεσίας είναι να μην φτάσει ποτέ το γεωτρύπανο- εφόσον υπάρξει κίνηση προς το νοτιοανατολικότερο άκρο της Ελληνικής επικράτειας, ούτε καν στην λεπτή κόκκινη γραμμή και να σταθεί εκεί. Το Ελληνικό μήνυμα είναι συγκεκριμένο, κι αυτό είναι πως δεν θα περιμένουν το Γιαβούζ να φτάσει σ’ αυτή την γραμμή για να ξεκινήσουν στη συνέχεια οι μονάδες επιφανείας. Άρα ο απόπλους και ο πλους του Γιαβούζ καταλαβαίνουμε ότι δεν θα είναι μια τυπική παρακολούθηση. Με εύσχημους τρόπους, τις τελευταίες ημέρες ακούμε από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα και από τον υπουργό Εθνικής Άμυνας, Ευάγγελο Αποστολάκη ν’ αφήνουν να εννοηθεί πως το επιχειρησιακό σχέδιο αντιμετώπισης μιας τέτοιας σοβαρής τουρκικής πρόκλησης που θα προσπαθήσει να δημιουργήσει τετελεσμένα εντός της Ελληνικής υφαλοκρηπίδας, είναι έτοιμο και όπως όλα δείχνουν έχει πάρει και την έγκριση.
https://hellasjournal.com/2019/06/i-petychimeni-syntagi-kata-toy-barbaros-meros-toy-schedioy-stamatiste-to-geotrypano/
Ε.Θ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στη συγκεκριμένη ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.
Παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες.