Τα μεγάλα δεινά που θα πλήξουν την ανθρωπότητα,δια μέσου των αιώνων,δεν θα προέρχονται μόνο από τους τρομερούς και φονικούς πολέμους,αλλά θα είναι αποτέλεσμα και άλλων συμφορών.
Η ανθρωπότητα θα δοκιμάσει πολλές φορές στο πέρασμα του χρόνου την φοβερή μάστιγα του λιμού,την ανυπόφορη πείνα.
Και η πληγή αυτή του λιμού θα πλήττει την σκληροτράχηλη και αμαρτωλή ανθρωπότητα,κατά παραχώρηση Θεού.Το πρόσωπο του 3ου ζώου είναι ανθρώπινο.
"Έλα" λέει το 3ο ζώο και αμέσως ανοίγει η 3η σφραγίδα και φανερώνονται τα κρυμμένα μυστικά στον θεόπτη συγγραφέα.Βλέπει ένα άλογο αγριωπό και κατάμαυρο και επάνω σε αυτό καβαλάρη που κρατάει ζυγαριά.
Το μαύρο χρώμα του 3ου ίππου συμβολίζει το πενθος,τον πόνο,τη θλίψη,την κατήφεια και το θάνατο που θα σπείρει στη γη ο καβαλάρης,που είναι η πληγή της πείνας,του λιμού.
Γιατί όμως ο ιππέας αυτός κρατάει στα χέρια του ζυγαριά;
Για να ζυγίζονται τα λιγοστά τρόφιμα.Λιγοστεύουν τα τρόφιμα όταν έρχεται ο λιμός.Με την πείνα μπαίνει δελτίο στα τρόφιμα.Δουλεύει τότε η ζυγαριά.Επιβάλλεται η ζυγισμένη διανομή των τροφίμων και τα παίρνουν οι άνθρωποι όλα με δελτίο και ζυγισμένα σε γραμμάρια.Το ψωμίσα ς,θα σας το δώσουν με το ζύγι,με το δελτίο και δεν θα χορταίνετε.Το δε νερό θα το πιούνε με μέτρο και τέλεια έλλειψη.
Η ανθρωπότητα θα δοκιμάσει πολλές φορές στο πέρασμα του χρόνου την φοβερή μάστιγα του λιμού,την ανυπόφορη πείνα.
Και η πληγή αυτή του λιμού θα πλήττει την σκληροτράχηλη και αμαρτωλή ανθρωπότητα,κατά παραχώρηση Θεού.Το πρόσωπο του 3ου ζώου είναι ανθρώπινο.
"Έλα" λέει το 3ο ζώο και αμέσως ανοίγει η 3η σφραγίδα και φανερώνονται τα κρυμμένα μυστικά στον θεόπτη συγγραφέα.Βλέπει ένα άλογο αγριωπό και κατάμαυρο και επάνω σε αυτό καβαλάρη που κρατάει ζυγαριά.
Το μαύρο χρώμα του 3ου ίππου συμβολίζει το πενθος,τον πόνο,τη θλίψη,την κατήφεια και το θάνατο που θα σπείρει στη γη ο καβαλάρης,που είναι η πληγή της πείνας,του λιμού.
Γιατί όμως ο ιππέας αυτός κρατάει στα χέρια του ζυγαριά;
Για να ζυγίζονται τα λιγοστά τρόφιμα.Λιγοστεύουν τα τρόφιμα όταν έρχεται ο λιμός.Με την πείνα μπαίνει δελτίο στα τρόφιμα.Δουλεύει τότε η ζυγαριά.Επιβάλλεται η ζυγισμένη διανομή των τροφίμων και τα παίρνουν οι άνθρωποι όλα με δελτίο και ζυγισμένα σε γραμμάρια.Το ψωμίσα ς,θα σας το δώσουν με το ζύγι,με το δελτίο και δεν θα χορταίνετε.Το δε νερό θα το πιούνε με μέτρο και τέλεια έλλειψη.
Με Θε'ι'κή λοιπόν παραχώρηση έρχεται η πληγή της πείνας.Έρχεται ο λιμός στον καιρό του,τότε που πρέπει,για να τιμωρήσει το ανθρώπινο γένος για την αμαρτία και να οδηγήσει τον κόσμο στην Μετάνοια και το φόβο του Θεού.
Στον κόσμο αυτό τίποτε δεν είναι τυχαίο και τίποτε δεν γίνεται χωρίς να το γνωρίζει και να το θέλει ο Θεός.Ο Θεός φροντίζει για την διατροφή όλων των δημιουργημάτων του.
Είναι δυνατόν ποτέ,λέγει,να λησμονήσει ποτέ η μάνα το παιδί της και να μην το φροντίσει;
Αλλά και αν η μητέρα το λησμονήσει,Εγώ δεν θα το λησμονήσω,λέγει ο Θεός. Έδωσε άφθονα ο Θεός τα αγαθά,για να τρέφονται τα παιδιά του.Σε έκτακτες μάλιστα περιστάσεις,βοηθάει και θαυματουργικώς για τον σκοπό αυτό.
Δυστυχώς όμως οι άνθρωποι με την εξοργιστική τους αποστασία από το θέλημα του Θεού,προκαλούν την οργή Του.Εξέρχεται τότε ο μαύρος ίππος,η πείνα,ο θάνατος και το πένθος.Και συνήθως η πληγή της πείνας ακολουθεί τις συμφορές των πολέμων,έρχεται συνήθως μετά τον κόκκινο ίππο.
Είναι δυνατόν ποτέ,λέγει,να λησμονήσει ποτέ η μάνα το παιδί της και να μην το φροντίσει;
Αλλά και αν η μητέρα το λησμονήσει,Εγώ δεν θα το λησμονήσω,λέγει ο Θεός. Έδωσε άφθονα ο Θεός τα αγαθά,για να τρέφονται τα παιδιά του.Σε έκτακτες μάλιστα περιστάσεις,βοηθάει και θαυματουργικώς για τον σκοπό αυτό.
Δεν είναι βέβαια δυνατόν να προσδιορίσει κανείς τους χρόνους,που θα γίνουν οι μεγάλοι λιμοί.Είναι όμως απολύτως βέβαιο ότι θα συμβούν κατ'επανάληψη στο μέλλον,όπως πολλές φορές συνέβησαν κατά το παρελθόν.
Στα χρόνια των μεγάλων λιμών υπέφεραν τρομερά οι άνθρωποι.Έφαγαν και σκυλιά ακόμη για να κατασιγάσουν το θηρίο της πείνας.Σε μερικές τρομερές περιστάσεις πείνας και δραματικές στιγμές της ιστορίας,υπήρξαν γονείς που έφαγαν ακόμη και τα παιδιά τους,για να αντιμετωπίσουν τον ανελέητο λιμό.Αυτό συνέβη κατά τον ιστορικό Ιώσηπο κατά την πολιορκία των Ιεροσολύμων από τον Τίτο.
Ο Ιωάννης ακούει τώρα κάτι σαν φωνή,εν μέσω των τεσσάρων ζώων.Από τη φωνή αυτή προσδιορίζεται το βάρος της μερίδος,του δελτίου,όπως συνηθίζεται να λέγεται στην εποχή μας.Το βάρος της μερίδος προδιορίζεται από μία χοίνιξ,μία λίτρα δηλαδή ή ένα κιλό περίπου σιτάρι.Η τιμή της μερίδας αυτής προσδιορίζεται ένα δηνάριο(25 προπολεμικές δραχμές).Με άλλα λόγια,η χοίνιξ,η μερίδα πείνας,αξίζει όσο ένα εργατικό ημερομίσθιο στα χρόνια του Ευαγγελιστού Ιωάννη.Με ένα δηνάριο θα μπορεί ο πτωχός να πάρει 3 χοίνικες κριθάρι.Τριπλάσια μερίδα από ότι θα έπερνε σε σιτάρι.
Με άλλα λόγια,στο μεγάλο λιμό με το μεροκάματό του ο άνθρωπος θα μπορεί να αγοράζει ένα κιλό σιτάρι ή τρία κιλά κριθάρι,για να ζήσει αυτός και η οικογένειά του.
Τόση μεγάλη ακρίβεια θα υπάρχει τότε,ώστε θα δουλεύει όλη την ημέρα ο άνθρωπος και με το μεροκάματό του δεν θα μπορεί να πάρει ούτε ένα κιλό ψωμί.
Εκείνο που έχει ιδιδαίτερη σημασία στην 3η σφραγίδα και είναι τα παραπάνω τελευταία λόγια,που είναι η φωνή του Θεού,η φωνή της συνειδήσεως.
Η φωνή αυτή απευθύνεται σε εκείνους που μπορούν να προσφέρουν τη βοήθειάτους στην ώρα του λιμού.Τους καλεί με τη φωνή του κηρύγματός Του και με τη φωνή της συνειδήσεώς τους,να φροντίσουν για τους πεινασμένους.
Σ'εκείνες τις τρομερές στιγμές,που οργιάζει η μαύρη αγορά και η κακία με το αχαλίνωτο πάθος της εγκληματικής πλεονεξίας,καλούνται οι δυνάμενοι Χριστιανοί να μη αποστερήσουν τα απαραίτητα της ζωής στον πλησίον τους.
Μην φερθείς σε τέτοιες περιπτώσεις άσπλαγχνος και σκληρός.Η πληγή του Θεού είναι δοκιμασία και για σένα.Θα δείξεις αν είσαι πραγμαικά Χριστιανός,με τις πράξεις σου.Είναι η ώρα των πλέον κρίσιμων εξετάσεων της ψυχής σου.
Δεν είναι επομένως μόνον η έλλειψη των τροφίμων,που φέρνει ο εξερχόμενος μαύρος ίππος,αλλά και η κακία των ανθρώπων.Στους καιρούς των λιμών παρατηρούνται υπερτιμήσεις,μαύρες αγορές και αποκρύψεις των αγαθών.
Μερικοί ερευνητές κάτω από τις λέξεις "και το έλαιον και το σίτον μην αδικήσεις",βλέπουν και τον άλλο λιμό τον χειρότερο,τον "πνευματικό"
Ο επίσκοπος Αρέθας,σπουδαίος ερμηνευτής της Αποκαλύψεως γράφει:Να μην λείψουν τα πνευματικά μέσα,για να επιστρέψουν οι αποστάτες στον Θεό.
Αν από την έλλειψη ψωμιού υποφέρει το σώμα,με την έλλειψη του Λόγου του Θεού,πεθαίνει ο άνθρωπος τον δεύτερον θάνατον,τον ψυχικό,τον θάνατο τον αθάνατο.Υπάρχουν όμως εποχές κατά τις οποίες ενώ υπάρχει πλούσιος ο λόγος του Θεού,εν τούτοις υπάρχει λιμός πνυματικός.Υπάρχουν τα Μυστήρια προσιτά και ο λόγος του Θεού πλούσιος.Υπάρχουν περιοδοκά και βιβλία και εξαπλωμένο το Ευαγγέλιο παντού.Και όμως πεινούν πολλοί,υπάρχει λιμός.Και αυτός οφείλεται στην αδιαφορία των ασεβών και την αδράνεια των ευσεβών.Πεινούν επειδή οι ασεβείς τα κρατούν για τον εαυτό τους και δεν εργάζονται να διαδώσουν και σ'αυτούς το λόγο του Θεού.
ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΙΣ ΕΞΗΓΗΜΕΝΗ
ΑΡΧΙΜ.ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ Δ.ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΥ.
http://orthodoxathemata.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στη συγκεκριμένη ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.
Παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες.