Ετικέτες

16.7.17

Ο ψευτοπροφήτης ιδρυτής του ισλάμ μπροστά στον Αυτοκράτορα Ηράκλειο


Μια μαρτυρία για τον Μωάμεθ από τον Ζωναρά

Επιτομή Ιστοριών. XIV
(μετάφραση: Δημήτρης Σκουρτέλης)

Όπως λοιπόν γύριζε αυτός ο βασιλιάς (Ο Ηράκλειος) νικητής από την Περσία, τον πλησίασε ο Μωάμεθ, ο φύλαρχος των Σαρακηνών.
Δεν είχε επιλεγεί ως ηγέτης λόγω καταγωγής - γιατί άσημος ήταν - αλλά με πονηρία.
Όντας φτωχός ζούσε δουλεύοντας σε μια πλούσια χήρα την οποία τελικά παντρεύτηκε, κάνοντάς την να τον ερωτευθεί με μαγείες.
Έπασχε δε από επιληψία, και ώρες - ώρες τον έπιανε η αρρώστια και έπεφτε κάτω και έχανε τα λογικά του. Έτσι γίνονταν αιτία στενοχώριας και ντροπής για εκείνον και την γυναίκα του.
Αλλά αυτός ήταν πονηρός... σχετίστηκε με έναν καλόγερο ακόμα πονηρότερο, που είχε εξοριστεί από την Κωνσταντινούπολη για κακοπιστία, και μαθήτευσε σ' αυτόν. 
Έλεγε έτσι στη γυναίκα του πως του έρχονταν ο Αρχάγγελος Γαβριήλ από τον ουρανό και τον μυούσε σε απόρρητα μυστήρια. Κι αυτός δεν μπορούσε ν' αντέξει την όψη του Αγγέλου και γι αυτό τον έπιανε ίλιγγος και φόβος και έπεφτε καταγής. Μάρτυρα γι αυτό στην γυναίκα του είχε και εκείνον τον πονηρό καλόγερο, που έλεγε πως, αλήθεια, αυτός ο Γαβριήλ στέλνεται σε όλους τους προφήτες.
Το πήρε πάνω της λοιπόν η γυναίκα του, μια που ζούσε πια πλάι σε έναν προφήτη, και τον πήγε και στις άλλες γυναίκες, και έτσι αυτός ο άθλιος απέκτησε φήμη προφήτη σε όλους τους ομόφυλούς του.
Όταν πέθανε η γυναίκα του, την κληρονόμησε, και έγινε και Φύλαρχος, και Δάσκαλος και Νομοθέτης του έθνους των Ισμαηλιτών. (Αράβων, απόγονων του Ισμαήλ, γιου του Αβραάμ και της Άγαρ, εξ ου και η συχνή ονομασία “Αγαρηνοί")
Άλλους τους εξαπατούσε με τα λόγια, και όσους δεν πείθονταν εύκολα, τραβούσε το σπαθί και τους ανάγκαζε να προσκυνήσουν Έτσι μάζεψε γύρω του πολλούς αξιόμαχους ("χείρα ικανήν")
Αυτός λοιπόν, βγαίνοντας από την Αίθριβο (Γιαθρίμπ, μετέπειτα Μεδίνα) πήγε στον βασιλιά [Ηράκλειο] και του ζήτησε μια περιοχή για να εγκατασταθεί, και αυτός του παραχώρησε μία. Και αφού έπεισε όλο το έθνος του για την σοφία του, με τους τρόπους που αναφέραμε, έκανε επιδρομές σε όλη την Συρία και την καταλήστευσε και κατέλαβε πολλές χώρες των Ρωμιών.
Και από τότε, δεν σταμάτησε το έθνος των Ισμαηλιτών να ληστεύει και να αλωνίζει σε όλες τις περιοχές των Ρωμιών.


Το κείμενο:


214 ποστρφοντι δ τ βασιλε τοτ κ τς Περσδος τροπαιοφρ πρσεισι Μωμεθ τν Σαρακηνν φλαρχος, οκ κ γνους τ φυλαρχεν κληρωσμενος (τν γρ σμων τγχανεν ν), λλ πονηρίᾳ τοτο κτησμενος. πνης γρ ν παρ τινι γυναικ πλουσίᾳ χρ θτευεν, ν γημε, γοητεαις παγαγν ες ρωτα αυτο. πιληψας δ νοσματι συνεχμενος κα κατ καιρος ατ το πθους προσβλλοντος ππτων κα τν φρενν ξιστμενος, θυμας ατιος τ αυτο κυρίᾳ κα γαμετ κα ασχνης γνετο. δ ατς τε πονηρς ν κα τινι δ μοναχ πονηροτρ αυτο ντετυχηκς δι κακοπισταν φυγαδευθντι τς Βυζαντδος κα παρ' ατο διδαχθες, λεγε τ γυναικ τν Γαβριλ τν ρχγγελον ορανθεν ατ φοιτντα πρρητ τινα μυεν, μ φρειν δ τν τοτου θαν κα δι τοτο λιγγιν κα φβ συνχεσθαι κα πρς γν κατακλνεσθαι. τατα δ' εχεν ατ συμμαρτυροντα κα τν μοναχν κενον τν δλιον κα τ γυναικ λγοντα τι ς ληθς πσι τος προφταις οτος Γαβριλ πιπμπεται. 215 ντεθεν γυν ποσκευαζομνη τ νειδος, γκαυχωμνη δ μλλον ς συνοικοσα προφτ, τν λγον τοτον ες τς λοιπς γυνακας προνεγκε, κα οτως νομα προφτου παρ τος μοφλοις μυσαρς κενος κτσατο. θανοσης δ τς γυναικς κενης, τν κενης κληρονμος γενμενος κα φλαρχος κα διδσκαλος κα νομοθτης το θνους τν σμαηλιτν χρημτισε, τος μν λγοις πατν, τος δ μ εχερς ατ πειθομνοις τ ξφος νατεινμενος κα ποκλνεσθα ο κβιαζμενος. δη γρ κα χερα περ αυτν συνγαγεν κανν. οτος ον κ τς Αθρβου προϊν προσλθε τ βασιλε, χραν ατν ες κατοκησιν, κα λαβεν. ν δ' ερηται τρπον τ θνος παν κατασοφισμενος κα φ' αυτν ποιησμενος τν Συραν κατδραμ τε κα λησατο κα τν ωμαϊκν χωρν πολλς ξεπρθησε· κα κτοτε οκ πασατο τ τν σμαηλιτν γνος τν ωμαων πασαν γν κατατρχον κα ληιζμενον.

Πηγή Εικόνας:

Πηγή αρχικού κειμένου:
Ερευνητικό έργο: ΔΡΟΜΟΙ ΤΗΣ ΠΙΣΤΗΣ – ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΑΤΡΟΛΟΓΙΑ.
http://skourtakrdiaf.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ να γράφετε τα σχόλια σας με ελληνικούς χαρακτήρες.

Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στην εν λόγω ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.